Betingelser

Betaling og sikkerhet

Handler du fra Norge, kan du velge DIBS kortbetaling eller KLARNA betalingsløsning, KLARNA FAKTURA. DIBS er en sikker løsning for kortbetaling på Internett. Her kan du betale med Visa og Mastercard. Med Klarna slipper du unødvendige registreringer og passord. Du får alltid varene dine før du betaler for dem. Og du kan velge å dele opp betalingen hvis du vil. Handler du fra utlandet, betaler du med DIBS kortbetaling.

Retur og garanti

Det ligger returskjema i pakken du mottar med informasjon om hvordan du går fram dersom du ønsker å returnere et produkt. Hvis du ikke har returskjema; ta kontakt med oss på telefon 90 75 46 58, eller du kan sende epost til ingrid@canelana.no. Forutsetning for retur, er at varen er kjøpt hos oss. En beskrivelse av årsaken til returen må sendes med varen.

Bytte størrelse: Du sender inn ubrukt vare, vi sender ønsket størrelse fraktfritt til deg. (Hvis du skal ha en større størrelse som koster mer, må du betale mellomlegget. Motsatt – du ønsker en mindre størrelse som koster mindre – vi overfører mellomlegget til deg – oppgi i så fall kontonummer vi skal bruke).

Generelt: dersom returen ikke skyldes fabrikasjonsfeil, må varen være ubrukt. Dersom returen gjelder angrerett, ber vi deg lese avsnittet som omhandler dette.

Angrerett

Dersom du ønsker å kansellere en ordre hos oss, eller angre på et kjøp, er det Angrerettloven som gjelder. Loven gir kunden rett til å gå fra kjøpsavtalen uten å oppgi en grunn, innen visse rammer. Både selger og kjøper har enkelte forpliktelser innenfor angrerettlovens bestemmelser. I hver ordre vi sender ut inkluderer vi et returskjema med nødvendig informasjon om retur. Du kan også få tilsendt angrerettskjema via e-post ved å kontakte oss på ingrid@canelana.no. Etter at forsendelen er mottatt har du en frist på 14 dager for å informere oss om at du angrer på kjøpet ditt. Etter fristens utløp vil du ikke kunne påberope deg angreretten. Vi informerer om at selve varen og originalemballasjen bør håndteres forsiktig dersom du ønsker å returnere varen.

Under nevner vi noen viktige punkter fra Angrerettloven:

  • Forbrukeren må selv bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes (jf. Angrerettloven § 8, bokstav i).
  • Angrefristen utløper 14 dager fra den dag avtalen om tjeneste ble inngått, eller den dag forbrukeren får varen i fysisk besittelse (jf. Angrerettloven § 21).
  • Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding ble gitt, sende varene tilbake (jf. Angrerettloven § 25).
  • Den næringsdrivende kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av forbrukerens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon (jf. Angrerettloven § 25). Derfor oppfordrer vi kunden til å fjerne all pels fra varer som er prøvd, å ikke fjerne merkelappene, og å returnere emballasjen sammen med varene.
  • Angreretten gjelder ikke på bestillingsvarer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg (jf. Angrerettloven § 22, bokstav e).

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker selv betale. Dersom du ønsker ytterligere informasjon om angreretten ber vi deg kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke.

Ansvar og rettigheter

Vi tar forbehold om at feil kan forekomme, både teknisk og skriftlig, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre tar vi forbehold om skrivefeil eller tekniske feil i tekst, priser og bilder på nettsiden, samt at produktet kan være utsolgt eller utgått fra sortimentet.